vandedamychris

the adventures of our NFO cats

Veel rood, héél veel rood!

Afgelopen nacht is Jet moeder geworden van maar liefst zeven kittens. 6 rode katertjes (alleen nog maar afgegaan op de kleur) en 1 zwart schildpad gemarmerd poesje. Gister avond was Jet erg stilletjes. Img_2701Ze lag heerlijk met haar dikke buik bij me op de bank. Totdat ik rond 23.00 uur haar buik zag samentrekken. Omdat ik toch al van plan was om naar bed te gaan, heb ik haar opgepakt en in de werpkist die inmiddels al naast mijn bed stond, gelegd. Gauw zocht Rolf de spulletjes bij elkaar en klokslag 00.00 uur werd nummer 1 geboren. 10 minuten later diende nummer 2 zich al aan. Img_2704Om 01.00 uur is nummer 3 geboren en 20 minuten later nummer 4. Na een uurtje pauze kwam het zwart schidpadje ter wereld en een kwartiertje later, om 02.40 uur nummer 6. Tenslotte kwam nr. 7 om 03.17 uur. Arme Jet was helemaal uitgeput. Ze kreeg amper de kans om haar kinders schoon te poetsen, de placenta’s op te eten of ze kon al weer persen.
Nu ligt ze uitermate tevreden met haar kroost op onze slaapkamer. Voor mij nu even de kans om alles hier weer op orde te brengen. Schone kattebakken, bakjes voer en natuurlijk papa Odilon, oma Nas en Opa Roman een dikke knuffel geven en hun feliciteren. Beschuit met muisjes? Nee, lekkere bakjes koffieroom!
Vanmiddag komt oppas Daphne het spul in de gaten houden en dan ben ik morgen lekker vrij om van het spul te gaan genieten.Img_2713

4 Comments

  1. Gefeliciteerd hoor, gelukkig kun je ze met dat wit goed uit elkaar houden. Ik heb daar nu soms nog moeite mee. En inderdaad rood moet in dit geval kater zijn (dezelfde kleurcombinatie had ik ook)
    Waar kan ik de prijs afhalen voor het voorspellen van het juiste aantal 🙂
    Groetjes, Liesbeth

  2. Myrthe

    Aaaah super!!! Wat een mooie beestjes weer:D
    Gefeliciteerd! Wat baal ik nu dat ik hier in Belgie zit….. Maaar straks kunnen ze lopen als ik ze ga zien:D

  3. Manuela Legtenberg

    Hartelijk gefeliciteerd met het kroost. Ziet er allemaal goed uit. Goed gedaan Jet! Geniet er lekker van vandaag Pauline. Hopelijk kunnen wij ze zaterdag toch nog bewonderen die leuke krummeltjes!
    Groetjes Manuela

  4. Prachtig al die rooie duveltjes!!!!

    Petry

Leave a comment